Sluis- en bruggenfeest
Algemene voorwaarden 2024/2025
Onderstaande voorwaarden zijn van toepassing tijdens het Sluis- en bruggenfeest (hierna ook SB-feest of organisatie) georganiseerd door Stichting Volksfeesten Weesp.

Afwijkingen van deze voorwaarden zijn alleen bindend indien schriftelijk bevestigd door Stichting Volksfeesten Weesp

Voor Deelnemers/standhouders; Personen of ondernemingen die deelneemt aan Het Sluis- en bruggenfeest.

De inhoud van de algemene voorwaarden is met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Stichting Volksfeesten Weesp kan echter niet garanderen dat alle informatie te allen tijde juist en volledig is. Alle Prijzen en overige informatie op de website en in andere van Stichting Volksfeesten Weesp afkomstige materialen zijn dan ook onder voorbehoud van kennelijke programmeer -en typefouten.

Aanmelding:
• U kunt zich uitsluitend inschrijven d.m.v. het betreffende inschrijfformulier te vinden op de website www.sluisenbruggenfeest.nl
• Alle correspondentie zal plaatsvinden via email, bewaar deze dus nauwkeurig emailadres. markten@sbfeest.nl
• Enig recht op een plaats wordt pas verkregen na het ontvangen van een factuur/bevestiging van plaatsing door de organisatie en het tijdig en volledig voldoen van de eventueel betreffende factuur, binnen betalingstermijn aangegeven op de factuur.
• De organisatie kan na inschrijving alsnog op ieder moment afzien van inschrijving/acceptatie zonder opgave van reden. Echter zal de organisatie te allen tijde en waar mogelijk bereid zijn inzicht te geven in haar motivatie.
• De organisatie houdt zich het recht voor bepaalde verzoeken zonder tegenbericht niet te honoreren.
• Alleen op het inschrijfformulier kunt u specifieke wensen aangeven.
• De organisatie doet haar uiterste best om hier rekening mee te houden, maar kan niet garanderen dat de betreffende wens wordt ingewilligd, tenzij dit schriftelijk is overeengekomen.
• Het artikel waarmee u zich inschrijft is gelijk aan het artikel welke u op Het Sluis-en -Bruggenfeest aanbiedt, dit om een goed gesorteerd aanbod te behouden. Indien u in de loop van het seizoen een ander product wilt aanbieden dan op uw inschrijving vermeld, dient u hiervoor tevens schriftelijk toestemming te vragen.
• Alle genoemde prijzen in communicatie en formulieren zijn exclusief BTW.
• Ook voor een tweede kraam betaalt de deelnemer het volledige tarief.
• Indien u geen gebruik wenst te maken van een kraam betaalt u evengoed minimaal het volledige tarief voor een standplaats van gelijke afmeting van een kraam (4 x 1 meter).
• Alle deelnemers dienen in het bezit te zijn van een aansprakelijkheidsverzekering.
• Alle deelnemers dienen in het bezit te zijn van een geldig identiteitsbewijs.
• Alle deelnemende partijen dienen een inschrijving “Kamer van Koophandel” te hebben en een kopie kunnen over leggen aan de organisatie als zij erom vraagt.
• Ongeveer een week voorafgaand aan het evenement ontvangt u een uitgebreide informatiemail.

Annulering
• Annulering door deelnemer dient uitsluitend per mail te gebeuren, hierover krijgt u een ontvangstbevestiging.
• Annuleren door deelnemer is mogelijk tot 30 dagen voor aanvang van het evenement. Hier zijn echter wel kosten aan verbonden van 50% van de factuur.
• Annulering door deelnemer korter dan 30 werkdagen voor aanvang van het evenement zal geen restitutie/kwijting/herplaatsing inhouden en zal de deelname voor 100% voldaan moeten worden.
• Indien het Sluis -en- bruggenfeest, door stichting Volksfeesten Weesp of een derde partij, overheid of verhuurder, vroegtijdig afgelast of ingekort wordt, kan de organisatie hier in geen geval voor aansprakelijk worden gesteld.
• Indien het Sluis- en bruggenfeest binnen 10 werkdagen voor aanvang van het evenement wordt afgelast vanwege gevaarlijke weersomstandigheden, overheidsmaatregelen of maatregelen van gemeente of veiligheidsregio, kan de organisatie hier in geen geval voor aansprakelijk worden gesteld.
• Dit zal minimaal 12 uur voor aanvang van de markt bekend gemaakt worden via email en Facebook.
• Regen, hitte, vorst en sneeuw is geen directe reden tot annuleren, dit wordt pas overwogen bij gevaarlijke weersomstandigheden en overleg met direct betrokken instanties.
• De organisatie zal bij voortijdige annulering proberen alle deelnemers per e-mail en socials op de hoogte te brengen.

Betaling factuur
• Betaling na ontvangst van onze factuur is alleen mogelijk via de bank NL59RABO 011207841 t.a.v. Stichting Volksfeesten Weesp o.v.v. volledig factuurnummer en deelnemersnaam.
• Contante betaling op een evenement is niet mogelijk.
• Indien betaling niet is ontvangen binnen de op factuur aangegeven betalingstermijn komt uw deelnamerecht te vervallen.

Voor aanvang van het evenement:
•Bij aankomst op locatie wordt u door de organisatie/ verkeersregelaar naar uw kraam gewezen doormiddel van ‘n plattegrond.
• De deelnemer volgt de instructies nauwgezet op, die via de informatiemail is verstuurd.
• U dient zich te houden aan de aangegeven aanrijroute en tijdsloten, tenzij anders via de email is gecommuniceerd.
• Deelnemers van het evenement kunnen laden en lossen tijdens de gecommuniceerde op/afbouwtijden. U heeft maximaal 20 minuten de tijd voor het lossen.
• Het is niet toegestaan uw auto, aanhanger of ander voertuig achter uw kraam te parkeren. U dient buiten het evenemententerrein te parkeren. Houd er rekening mee dat de binnenstad betaald parkeren. Gratis parkeren wordt aangegeven in de infomail.
• Kramen die zonder tegenbericht van de huurder een uur voor aanvang van de evenement leeg blijven vervallen aan de organisatie. Betaling verplichting blijft onverminderd van kracht.
• Het is niet toegestaan om de kraamplaats te delen, ruilen, door te verkopen, te verhuren of te verpachten aan andere partijen zonder toestemming van de organisatie.
• U dient stapvoets te rijden binnen het evenementengebied.
• Een half uur voor aanvang van het evenement sluit het evenementengebied voor gemotoriseerd verkeer.
• Tijdens Het Sluis-en bruggenfeest is het evenementengebied beperkt bereikbaar per auto. Let op de aanwijzingen van verkeersregelaars en print de infomail en doorrijkaart uit om het evenementengebied te betreden.

Tijdens het inrichten van uw kraam:
• Begin met inrichten van uw kraam nadat uw auto buiten het evenementengebied is geparkeerd.
• Hou de doorgaande route zoveel mogelijk vrij van auto’s en belemmeringen.
• De organisatie heeft het nadrukkelijke verzoek voor een vrije doorgang van minimaal 350 cm ten behoeve van de hulpdiensten. Wij vragen dit ook te alle tijden na te leven.
• Er mag geen schade worden toegebracht aan de kramen en faciliteiten op het evenementengebied, en het evenementengebied zelf. Gebruik van spijkers, haringen, nieten, stickers en dergelijke is niet toegestaan op en aan de kraam.
• Marktplanken mogen niet als vloervlonders gebruikt worden op straffe van € 50,- euro per gebruikte plank. Bij constatering moet dit cash afgerekend worden.
• Deelnemer is zelf verantwoordelijk voor eventuele slechtweer voorzieningen en het monteren hiervan zoals bv haringen, zeilen en scheerlijnen ter versteviging van uw kraam bij slecht weer.
• De deelnemer is zonder schriftelijke toestemming van de organisatie niet gerechtigd verder uit te breiden buiten de door zijn gehuurde kraam/oppervlakte gelijkstaande aan de afmetingen van het kraam-dak oppervlak.
• Het uitbreiden met eigen terras of ander meubilair mag alleen met toestemming/overleg van de organisatie.
• Klapborden mogen enkel geplaats worden onder het eigen dakvlak en mogen de bezoekersstroom niet hinderen.
• Witte/gele marktborden met zwarte/rode/gele letters zijn niet toegestaan.
• Het is niet toegestaan borden of andere afbeeldingen te tonen met korting percentages, kreten als “uitverkoop, sale, opruiming” en al het andere wat een uitverkoop of opruiming doet veronderstellen.
• De kraam dient er te allen tijde verzorgd en opgeruimd uit te zien. Voorraad, verpakkingsmaterialen e.d. dienen door de deelnemer uit het zicht van het publiek te worden opgeborgen.
• De voorzijde en zijkanten van de kraam/tafel of dienen volkomen te zijn afgesloten zodat het publiek geen zicht onder de kraam/tafel heeft.
• De kraam dient te allen tijde bemand te zijn.
• De kraam mag niet verplaatst worden zonder toestemming van de organisatie.
• De zijkanten boven de tafel van de kraam mag niet gesloten worden.
• Verkoop van producten mag alleen plaats vinden in afbreekbare verpakkingen zoals papier of karton. Bij gebruik van plastic tasjes dient de wet gevolgd te worden. Dat wil onder andere zeggen dat het verstrekken van gratis plastic tasjes niet is toegestaan.

Het verkopen van speelgoedpistolen, nepwapens, Gelblasters is ten strengste verboden tijdens het Sluis- en bruggenfeest. De nepwapens worden soms voor echt aangezien en kunnen voorbijgangers gemeen raken. Ligt dit toch op de kraam, dan wordt er 1 waarschuwing gegeven. Bij een tweede constatering volgt er een boete van 50,- die direct cash moet worden betaald. Bij een derde constatering wordt de deelnemer uitgesloten van verdere deelname en zal verzocht worden om zijn spullen op te ruimen.

Elektriciteit:
• De organisatie spant zich in voor afdoende stroomvoorzieningen.
• U dient stroomgebruik vooraf  aan te melden via het inschrijfformulier.
• Op de factuur/bevestiging kunt u terugvinden of een kraam of grond-plaats met stroom is toegewezen en tot welk vermogen.
• De organisatie levert alleen stroom voor zover dit noodzakelijk is voor de verkoop van de aangeboden producten.
• Stroom zal alleen beschikbaar zijn na kennisgeving van de hoeveelheid benodigde vermogen en een bevestiging van de organisatie.
• Indien u een kraam met stroom is toegewezen bent u zelf verantwoordelijk voor een minimaal 50 meter geschikte haspel of verlengsnoer en stekkers met een betrouwbare randaarde en een waterdichte aansluiting/ behuizing. Deze moet voldoen aan minimaal de IP44 richtlijnen.
• Haspels dienen volledig afgerold te zijn.
• Basis dikte moet minimaal 3×1.5 mm zijn.
• De organisatie zal zorgdragen voor het aansluiten op de stroomvoorziening. Het is ten allen tijde om zelf aan te sluiten op de beschikbare stroomvoorziening.
• Het gebruik van externe aggregaten is niet toegestaan.
• Muziek vanuit je eigen kraam of voertuig is niet toegestaan tenzij anders is gecommuniceerd met de organisatie.

Tijdens het evenement
• Aanwijzingen van de brandweer, politie, toezichthouders of organisatie worden zorgvuldig en meteen opgevolgd.
• Veiligheid, hygiëne, gedragsregels zijn de verantwoordelijkheid van de deelnemer voor zover van toepassing. Indien de vergunning extra eisen beschrijft met betrekking tot braderie/markten zal dit gecommuniceerd worden.
• Weigering en/of wangedrag betekent diskwalificeren van het evenement zonder teruggave van intussen betaalde evenementgelden.
• Het is absoluut niet toegestaan om zonder toestemming vóór afloop van het evenement en/of aangeven van de marktmeester de kraam te ontruimen/opruimen.
• De organisatie houdt zich het recht voor schade veroorzaakt aan bezittingen van derden door de deelnemer te verhalen op de deelnemer of diens verzekering. De organisatie zal de deelnemer hiervan mondeling en schriftelijk op de hoogte brengen.
• Het gebruik van losse flyers/reclame is niet toegestaan mits ze van hand tot hand gaan. Vanuit de duurzaamheidsgedachte verzoeken wij de deelnemers het gebruik van flyers te beperken.

Voor gebruik van bak- en braadapparatuur:
• De apparatuur wordt in de buitenlucht op een tafel anders dan een marktkraam opgesteld op een afstand van tenminste 4 meter van bebouwing, beplanting en andere objecten.
• De apparatuur wordt niet opgesteld onder of in de nabijheid van luifels, afdakjes, parasols en dergelijke.
• De apparatuur wordt op een vlakke stenen ondergrond geplaatst anders dan een marktkraam of op onbrandbaar warmtegeleidend materiaal.
• De apparatuur is met betrouwbaar en recente slangklemmen bevestigd en met goedgekeurde hogedrukslang aangesloten aan een goed werkende en recente drukregelaar. Datum/stempels moeten goed zichtbaar zijn.
• Er zijn één of meer brandwerende deksels aanwezig.
• Er is een CO2-blusser beschikbaar, met een inhoud van minimaal zeven kilo, die is voorzien van een rijks keurmerk, jaarlijks is gecontroleerd en waarvan het keuringsbewijs op verzoek kan worden getoond.
• Werkend/functionerend apparatuur wordt niet verplaatst of verlaten.
• Bij op diesel gestookte motoren of verwarming worden beschermende maatregelen genomen.
• Het gebruik van LPG is ten strengste verboden.
• Sluis- en -Bruggenfeest vinden plaats onder de dan geldende regelgeving van de betrokken veiligheidsregio tevens vast gelegd indien van toepassing in de gemeentelijke APV.
• Juiste uitvoering en naleving hiervan is directe verantwoordelijkheid van de deelnemer.

Bij verkoop van levensmiddelen gelden de volgende voorschriften:
• De deelnemer is zelf verantwoordelijk voor het bieden van kwaliteit. In het geval dat voeding wordt aangeboden moeten de eisen van het Warenwetbesluit Hygiëne van levensmiddelen (uitwerking in de Hygiënecode voor de Horeca), het Warenwetbesluit Bereiding en behandeling van levensmiddelen, de Verordening welke meest recentelijk van kracht is van Drank- en Horecawet stipt in acht worden genomen.
• Wij attenderen met name naar de voorschriften van de VWA en de Hygiënecode Ambulante Handel.
• Aanspraak en naleving zijn te allen tijde en onverminderd directe verantwoordelijkheid van de deelnemer.
• Vorderingen en Sancties zijn voor rekening van de deelnemer en dus nooit voor de organisatie.
• Alle bewijslast en het vertonen van certificaten welke essentieel zijn voor een bepaald product c.q. afdracht van door de overheid opgelegde heffingen zijn voor de deelnemer.
• Bak, koel, grill en braad opstellingen moeten voorzien zijn van een vloeistofdichte ondergrond. Bijvoorbeeld een zeil en met daarop een aantal tapijttegels. Schade en kosten voortkomend uit het weglekken van vet, olie of marinades op bijvoorbeeld straatwerk, asfalt, hout of andere ondergronden zullen verrekend worden op deelnemer.
• Daarnaast gelden de regels van de in de vergunning vermelde voorwaarden van de gemeente, veiligheidsregio en brandweer. Informatie hierover is te verkrijgen via de mail markten@sbfeest.nl.
• Elektronische installaties moeten geschikt zijn, voorzien van randaarde en spat waterdicht zijn. Betwistbare installaties zullen niet worden voorzien van stroom.
• Het overhandigen van voedsel komt tot stand volgens de hygiëne voorschriften van de Voedsel en Waren autoriteit.
• Het achterlaten van afval is niet toegestaan en zal leiden tot een vast te stellen boete vanuit de organisatie.
• Alle uit controle voortkomende sancties/boetes zullen te allen tijde voor rekening van de deelnemer zijn. De organisatie is dus niet aansprakelijk voor nalatigheid van de deelnemer.

Alcohol:
• Voor het schenken van (licht) alcoholische dranken, maximaal 15% alcohol percentage, dient u vooraf akkoord te hebben van de organisatie en dit bovendien te vermelden op uw inschrijfformulier. Alleen ter promotie van u product aan de bezoeker.
• Indien u alcohol schenkt dient één van de aanwezige kraamhouders minimaal 21 jaar te zijn en in het bezit te zijn van het diploma sociale hygiëne, SVH.
• Het verkopen van alcoholpercentage 15% of meer of aan personen jonger dan 18 jaar, is ten strengste verboden.
• In de kraam/ bij de grond-plaats moet het NIX18 duidelijk zichtbaar zijn en gecontroleerd worden op leeftijd.
• Zwak alcoholische drank mag enkel ter plekke geschonken worden. De verkoop van gesloten flessen voor gebruik elders dan ter plaatse is een economisch delict en is dus niet toegestaan in een markt omgeving. Alle van daaruit voortvloeiende sancties/boetes en heffingen zijn voor rekening van de deelnemer en dus niet voor de organisatie. Deze overtreding valt niet onder de regelgeving van Artikel 35 van de Drank en Horecawet.
• Alcoholische dranken mogen enkel geschonken worden in afbreekbaar plastic. Het gebruik van glas is niet toegestaan. Schending van deze regel en hier uit voortkomende sancties/boetes zijn geheel voor rekening van betreffende deelnemer.
• Alle uit controle voortkomende sancties/boetes zullen ten alle tijden voor rekening van de deelnemer zijn. De organisatie is dus niet aansprakelijk voor nalatigheid van de deelnemer.

Na afloop van Het Sluis-en -bruggenfeest:
• U kunt het terrein pas weer per auto betreden na sluiting van de braderie/markten, en het aangeven van de marktmeester.
• Aanwijzingen aangaande rijrichting en parkeren, gegeven door de organisatie of verkeersregelaars dienen direct opgevolgd te worden.
• De kraam/ grond-plaats en zijn directe omgeving dient netjes en schoon te worden achtergelaten.
• U dient zelf uw afval, dus ook lege flessen en karton, mee te nemen. Indien dit niet gebeurt kunnen wij u een boete opleggen van minimaal € 100,- en een maximum van € 1.000,- .
• Het is dus ook niet toegestaan afval te gooien in de organisatie afvalbakken, deze zijn uitsluitend bedoeld voor het afval van de bezoekers.
• Uiterlijk een uur na het eindigen van de braderie/markten dient uw kraam leeg en netjes achtergelaten te zijn.

Overige:
• Deelnemers moeten:
a) handelingsbekwame personen zijn van 18 jaar of ouder.
b) beschikken over een vaste woon- en verblijfplaats.
c) zich kunnen legitimeren door: Een geldig Nederlands paspoort of een geldige gemeentelijke identiteitskaart, of een geldig vreemdelingendocument, afgegeven door de Immigratie- en Naturalisatiedienst, waaruit een geldige verblijfstitel voor Nederland blijkt en de vergunning dat met zelfstandig mag werken, dit geldt ook voor EU-ingezetenen.
• De organisatie behoudt zich het recht om de locatie, plaatsing en toewijzing van de kramen op elk geschikt moment te wijzigen.
• De organisatie is op geen enkele wijze aansprakelijk voor diefstal, verlies of schade aan personen en/of goederen. U neemt deel aan Het Sluis- en bruggenfeest op volledig eigen risico.
• De organisatie is niet verantwoordelijk voor verkoop of bezoekersaantallen en kan daar dus niet aansprakelijk voor worden gesteld.
• De organisatie is niet aansprakelijk voor schade geleden door deelnemers als gevolg van vertragingen, mechanische of elektronische storing, weersomstandigheden, natuurinvloeden, stakingen, ziekte, afgelasting of welke overmacht situatie ook.
• De organisatie is verantwoordelijk voor het verkrijgen van de voor het evenement relevante vergunningen en exploitatie.
• De organisatie levert kramen van ten minste 4.00 x1.00 meter met planken en dakbedekking tenzij anders aangegeven of overeengekomen.
• De organisatie draagt zorg voor voldoende (betaalde) toiletvoorzieningen.
• De organisatie behoudt het recht om deelname te weigeren zonder opgave van redenen.
• Daar waar niet in de voorwaarden is voorzien beslist de organisatie uitsluitend schriftelijk.
• Deelname in welke opzicht ook aan Het Sluis- en bruggenfeest is geheel voor eigen risico, derhalve kan SB-commissie nooit aansprakelijk worden gesteld voor tegenvallende resultaten en of omzetderving.
• Het gebruik van tuinmeubilair/ partytenten achter de kraam is niet toegestaan.
• Gebruik van overmatig alcohol of het drugs tijdens het evenement leidt tot directe uitsluiting van Het Sluis- en bruggenfeest.
De inhoud van de algemene voorwaarden is met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Stichting Volksfeesten Weesp kan echter niet garanderen dat alle informatie te allen tijde juist en volledig is. Alle Prijzen en overige informatie op de website en in andere van Stichting Volksfeesten Weesp afkomstige materialen zijn dan ook onder voorbehoud van kennelijke programmeer -en typefouten.

Versie 01-01-2024 Weesp
Gedeponeerd bij KVK Amsterdam Belastingdienst.
Stichting Volksfeesten Weesp
Kerkstraat 3
1381XN Weesp
info@sbfeest.nl